Wysiłek fizyczny – co daje i jak zacząć

Ostatnio pisałam na temat diety i tego, co jest jej podstawą, czyli ujemnym bilansie kalorycznym. Czas przejść do drugiego elementu wspierającego utratę wagi, o którym wcześniej wspomniałam jedynie przelotnie, czyli wysiłku fizycznego.

Jest to znakomite uzupełnienie diety. Ponieważ:

  • zapewnia dodatkowy ubytek kalorii w trakcie aktywności, a także w niektórych przypadkach również poza czasem aktywności;
  • utrzymuje tempo metabolizmu na przyzwoitym poziomie, który ma tendencje do spadku przy ograniczaniu liczby kalorii w trakcie diety;
  • poprawia odporność organizmu oraz wzmacnia układ krwionośny i oddechowy – czyli jest ogólnie prozdrowotny;

Czytaj więcej

O diecie na rozsądnie

O tym, że odchudzanie stanowi niemal powszechne zajęcie, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Odchudzają się zarówno nastolatki (nie zawsze zgodnie z potrzebą, ale to inny temat), jak i dorośli. Na swój sposób zabawne jest to, że mimo coraz powszechniejszych informacji na temat zdrowego żywienia oraz tego jak zdrowo i bezpiecznie się odchudzać, większość osób podchodzi do tego w sposób mało sensowny.

Czytaj więcej

Dlaczego i o czym ten blog

Zdecydowałam się na rozpoczęcie pisania tego bloga, bo sama jestem maniaczką zdrowego trybu życia, tak przynajmniej twierdzą moi znajomi. Gdy kupuję coś w sklepie, spędzam godziny na czytaniu etykiet z zawartością produktów. Przeglądam Internet, aby dowiedzieć się co warto jeść, co jest bogate w przeciwutleniacze, a co szkodzi i dlaczego. Regularnie uprawiam sport, głównie tenis i staram się tym zarażać innych, niestety z różnym powodzeniem, bo życie pokazuje, że większość ludzi ma trudności z ruszeniem się z fotela, szczególnie jeśli ma się to odbywać w miarę regularnie.

Czytaj więcej